Support Agent

Om tjänsten

I aktuell tjänst som 2:nd Line Support Agent på avdelningen Customer Serive på Sitoo AB kommer du supportera såväl kunder som dina kollegor på 1:st Line Support kring frågor och problem gällande hanteringen av IT-produkten Sitoo Backoffice och Sitoo POS. Du kommer att ta emot och hantera ärenden över telefon och mail. Därför är det av högsta vikt att du känner dig bekväm med att prata i telefon och svara på mail, både på svenska och engelska.

 

Du kommer att ingå i en kundservicegrupp där det är viktigt att man ställer upp för varandra och jobbar mot gemensamma mål. 

 

Krav

Vi ser att du har minst 1 års arbetslivserfarenhet i rollen som teknisk support eller motsvarande, med förmåga att på ett kreativt sätt lösa de tekniska utmaningar som du ställs inför. Du älskar att bemöta kunder över telefon och mail, jobba med dator och telefon som ditt främsta arbetsverktyg och besitter god IT- och teknikvana.

Stor vikt kommer att läggas på dina personliga egenskaper. Vi söker dig som arbetar på ett kommunikativt och pedagogiskt sätt med dina kunder och kollegor. Du är en hands on doer med ett öga för detaljer. Du arbetar effektiv på ett prestigelös och lösningsorienterat fokus. Självklart är du service minded ut i fingerspetsarna och önskar blanda detta med ditt brinnande intresse för IT och teknik. Du tar eget initiativ samt ett eget ansvar över dina arbetsuppgifter. Vi tror att du är en frisk fläkt som tänker utanför boxen!

Möjligheter

Du får nu chansen att arbeta i ett växande företag där den familjära och entreprenöriella kulturen behållits. Här kommer du in i ett team med ett högt tempo och där du kommer att hantera många ärenden samtidigt. Du kommer tillsammans med engagerade och erfarna medarbetare att driva dina avdelning och hela verksamheten framåt.

 

Dina kvalifikationer

  • Tidigare arbetslivserfarenhet från teknisk support
  • Teknisk utbildning eller motsvarande
  • Svenska & engelska obehindrat i tal och skrift
  • Förstår värdet av bra kundservice
  • Goda kommunikativa egenskaper
  • Äkta intresse för att använda och lära sig ny teknik
  • Utmärkt problemlösningsförmåga
  • Prestigelös och driven
  • Villig att lära sig och växa som en person
  • Meriterande är tidigare erfarenhet inom serviceyrket

Omfattning: Heltid, kontorstider vardagar

Start: Omgående

 

Ansök tjänsten hos Cronwik

Om Sitoo

2014 lanserade Sitoo ett molnbaserat kassasystem (POS), som gör det möjligt för detaljhandeln att koppla ihop sina fysiska butiker med befintlig IT-infrastruktur och e-handel. Denna teknologi förändrar spelreglerna och möjliggör för handlare att påbörja sin resa mot vad vi kallar “True Unified Commerce” som är nyckeln till framgångsrik retail.

 

Sitoo är en nyckelspelare för att göra retail enkelt och njutbart för både handlare och konsumenter, oberoende av kanal. Vårt uppdrag är att skapa en “industriell standard” kring unified commerce - och vi är på god väg. I takt med att fler och fler handlare väljare att följa med på vår resa för att möjliggöra fusionen mellan fysisk och digital handel, behöver vi utöka vårt team med nya talanger. Välkommen hem till Sitoo!