2018-12-13

Sitoo Utbildning

Ny utbildning - Skapa trafik och öka din konvertering

UTBILDNING. Denna kurs syftar till att du på 3 timmar får en tydlig vägledning i hur du bör tänka och hur du konkret bör göra för att driva trafik till din webshop och konvertera besökare till faktiska affärer. Kursen består av två delar - 1) Skapa trafik till din e-butik - 2) Öka konvertering i din e-butik.

 

När: Fredag den 25 april eller den 9 maj, kl 9-12

Var: Sveavägen 33, Stockholm

Pris: 3.490 kr exkl moms / person

 

Läs mer och anmäl dig här »

Boka nu. Begränsat antal platser.

 

Skapa trafik till din e-butik

Den första utmaningen är att få kunder att besöka din butik. I detta arbete är det viktigt att du vet hur du skall anpassa din webshop utifrån hur dina potentiella kunder använder sökmotorer (organisk sök och Google Adwords).

 

Hur gör jag för att definiera min spelplan på nätet med primärord och sekundärord?

 

Hur skall jag tänka och hur gör jag för att implementera och optimera min webshop utifrån min definierade spelplan?

 

Öka konverteringen i din e-butik

När beökarna väl har hittat din webshop så är det viktigt att de faktiskt gör vad du tänkt dig, dvs köper dina produkter.

 

Hur gör jag för att anpassa säljdialogen i den digitala världen, där vi inte träffar kunden, för att möta olika typer av köpbeteenden. Hur gör jag för att planera mitt digitala kundvarv i min e-butik.

 

Hur skall jag tänka och konkret göra för att implementera rätt säljgrammatik på min hemsida?

 

Läs mer om Sitoo Utbildning och anmäl dig här

Skapa trafik och öka din konvertering

Utbildning 25 april eller 9 maj i Stockholm. Alla är välkomna! Läs mer och boka en plats »

 

Kassasystem för kedjor
Kassasystem för retail
Sitoo Kassasystem för iOS

Omnikanal / OmniCHANNEL

Omnikanal innebär att alla säljkanaler är förenade i en och samma kanal. En sömlös helhet, där köp kan påbörjas på Internet och avslutas i den fysiska butiken eller tvärtom.

Unified Commerce

Unified Commerce är som omnichannel, men i realtid. Dvs Unified Commerce har endast en transparent sanning, där samtliga säljkanaler är realtidskopplade med varandra.

webbinfluerad fysisk handel 

Webbinfluerad fysisk handel

Källa: SCB, E-barometrn, Deloitte Digital,  

Webbinfluerad fysisk handel

Webbinfluerad fysisk handel innebär att köp i fysisk butik föranleds av aktiviteter på Internet. Aktiviteter såsom att skaffa kunskap, inspireras, jämföra produkter, hitta fysisk butik, boka eller lägga undan produkter. Konsumenten påbörjar sitt köp på Internet och avslutar i fysisk butik.

Omnikanalstrategi

En omnikanalstrategi handlar om att hantera alla säljkanaler som en helhet och utjämna skillnaderna mellan den fysiska och digitala butiken.

Omnikanalsystem

Ett omnikanalsystem förenar den fysiska och digitala butiken med kassaregister och webshop i ett och samma system.

HITTA OSS PÅ

Följ Sitoo på LinkedIn Följ Sitoo på Instagram