2018-12-11

Sitoo Webshop blir del av Telias satsning på molntjänster

Sitoo Webshop blir del av Telias satsning på molntjänster

Sitoo och Telia blir strategiska partners i Telias satsning på en marknadsplats för molntjänster för små och medelstora företag. Samarbetet innebär att Sitoo Webshop representerar den e-handelslösning som ingår i utbudet. 

 

Sitoo blir nu strategisk partner med Telia i deras satsning på en webbutik för molntjänster. Satsningen som skräddarsytts för små och mellanstora företag och deras behov, innebär att Telia kommer erbjuda ett urval av Sveriges bästa molntjänster. Därmed slipper företagare det tidskrävande arbetet som det innebär att göra jämförelser mellan olika leverantörer.

 

"Vi vet att småföretagare inte alltid har tiden att utvärdera vilka programvaror som är de bästa och mest prisvärda, det kan vi hjälpa dem med. Vi har tillsammans med småföretagskunder utvärderat ett stort antal program och valt ut de vi tycker är de bästa och de mest efterfrågade. Sitoo är ledande inom sin bransch och vi ser fram emot ett gott samarbete”, säger Gunnar Reinholdsen, chef för företagsenheten inom Bredbandstjänster på Telia.

 

Telias satsning på molntjänster underlättar för företagare som vill effektivisera sitt arbete och dra nytta av fördelarna med programvara i molnet. Användaren slipper ladda ner en massa programvara, och kommer åt molntjänsterna via mobil, dator eller surfplatta med ett enda lösenord. Läs mer på www.telia.se/molntjanster

 

“Telias molntjänstsatsning vänder sig till exakt samma målgrupp som vi själva har och som vår tjänst är ämnad för. Därför ska det bli jättekul att få möjlighet att stötta Telias företagskunder och deras affär med vår kvalitativa e-handelslösning.”, säger Jens Levin, VD på Sitoo

 

Kassasystem för kedjor
Kassasystem för retail
Sitoo Kassasystem för iOS

Omnikanal / OmniCHANNEL

Omnikanal innebär att alla säljkanaler är förenade i en och samma kanal. En sömlös helhet, där köp kan påbörjas på Internet och avslutas i den fysiska butiken eller tvärtom.

Unified Commerce

Unified Commerce är som omnichannel, men i realtid. Dvs Unified Commerce har endast en transparent sanning, där samtliga säljkanaler är realtidskopplade med varandra.

webbinfluerad fysisk handel 

Webbinfluerad fysisk handel

Källa: SCB, E-barometrn, Deloitte Digital,  

Webbinfluerad fysisk handel

Webbinfluerad fysisk handel innebär att köp i fysisk butik föranleds av aktiviteter på Internet. Aktiviteter såsom att skaffa kunskap, inspireras, jämföra produkter, hitta fysisk butik, boka eller lägga undan produkter. Konsumenten påbörjar sitt köp på Internet och avslutar i fysisk butik.

Omnikanalstrategi

En omnikanalstrategi handlar om att hantera alla säljkanaler som en helhet och utjämna skillnaderna mellan den fysiska och digitala butiken.

Omnikanalsystem

Ett omnikanalsystem förenar den fysiska och digitala butiken med kassaregister och webshop i ett och samma system.

HITTA OSS PÅ

Följ Sitoo på LinkedIn Följ Sitoo på Instagram