2018-12-11

Sitoo lanserar Retail Breakfast Club, med start 7/11 2014 

Sitoo lanserar ett nytt återkommande event om det nya sättet att driva butik där vi bjuder in ledande aktörer inom den nya handeln. Först ut är Svensk Handel, Spotify Business, Point och Sitoo. Det första eventet äger rum den 7 november i Stockholm med fri entré. Retail Breakfast Club syftar till att inspirera och vägleda.

 

Agendan för Retail Breakfast Club i Stockholm 7 november 2014:

 

Det stora detaljhandelsskiftet

Om den övergripande och stora samhällsförändringen, digitaliseringen och hur denna kan driva försäljningen i butik. Jonas Arnberg, Chefsekonom, Svensk Handel

 

Musikens kraft för köpupplevelsen

Om musikens kraft för kundupplevelsen i såväl butik som i digitala kanaler och hur musiken kan hjälpa dig att sälja. Joel Brosjö, Vice President, Soundtrack Your Brand / Spotify Business

 

Digitala och fysiska betalsätt växer samman

Om hur betalningar på nätet och betalningar i fysisk butik växer samman och hur sättet att betala påverkas av ny teknik. Mathias Folchi, Senior Sales Manager, Point

 

Det nya sättet att driva framgångsrik handel

Hur gör du för att förena e-handel med fysisk handel på kundens villkor och därmed öka din totala affär med kassasystem och webshop i ett. Jens Levin, Verkställande direktör, Sitoo

 

Läs mer om Retal Breakfast Club och anmäl dig till nästa event här

Kassaregister och webshop i ett och samma system
Kassasystem för kedjor
Kassasystem för retail
Sitoo Kassasystem för iOS

Omnikanal / OmniCHANNEL

Omnikanal innebär att alla säljkanaler är förenade i en och samma kanal. En sömlös helhet, där köp kan påbörjas på Internet och avslutas i den fysiska butiken eller tvärtom.

Unified Commerce

Unified Commerce är som omnichannel, men i realtid. Dvs Unified Commerce har endast en transparent sanning, där samtliga säljkanaler är realtidskopplade med varandra.

webbinfluerad fysisk handel 

Webbinfluerad fysisk handel

Källa: SCB, E-barometrn, Deloitte Digital,  

Webbinfluerad fysisk handel

Webbinfluerad fysisk handel innebär att köp i fysisk butik föranleds av aktiviteter på Internet. Aktiviteter såsom att skaffa kunskap, inspireras, jämföra produkter, hitta fysisk butik, boka eller lägga undan produkter. Konsumenten påbörjar sitt köp på Internet och avslutar i fysisk butik.

Omnikanalstrategi

En omnikanalstrategi handlar om att hantera alla säljkanaler som en helhet och utjämna skillnaderna mellan den fysiska och digitala butiken.

Omnikanalsystem

Ett omnikanalsystem förenar den fysiska och digitala butiken med kassaregister och webshop i ett och samma system.

HITTA OSS PÅ

Följ Sitoo på LinkedIn Följ Sitoo på Instagram