2018-12-11

Omnikanalsystem med Sitoo

Sitoo lanserar kassaregister 

Dagens konsumenter är vana att vara online hela tiden, använder flera kanaler för att göra ett köp och ställer höga krav på shoppingupplevelsen. Genom att erbjuda ett kassaregister som ett tillägg till Sitoo Webshop ges rätt förutsättningar att koordinera handeln i alla kanaler. Effekten blir en stärkt kundrelation och ökad försäljning.

 

Under våren 2014 lanserar Sitoo ett kassaregister som ett tillägg till Sitoo Webbshop. Därmed kan Sitoo erbjuda ett omnikanalsystem. Med ett omnikanalsystem kan handlaren bättre möta de utmaningar som kommer med ett förändrat konsumentbeteende. Att kunna erbjuda en lika positiv shoppingupplevelse oavsett om kunden befinner sig i i en fysisk butik, en webshop eller en mobilbutik, är en viktig komponent för kundrelationen. 

 

Med en gemensam upplevelse av butiken i realtid kan säljdialogen påbörjas i butiken och avslutas på Internet eller tvärtom. Ett integrerat kassasystem med webshop gör kort sagt att gränserna suddas ut, kundkontakten stärks och försäljning ökar.

 

I samarbete med Point och Handelsbanken har Sitoo dessutom gjort det möjligt att använda samma betallösning för e-handel som i en fysisk butik.

 

Sitoo förhandsvisade kassaregistret på Omni Channel Retail Summit den 22 februari på Sheraton Hotell i Stockholm.
Se pressmeddelande

 

Läs mer om Sitoo Kassaregister och vårt omnikanalsystem.

Kassasystem för kedjor
Kassasystem för retail
Sitoo Kassasystem för iOS

Omnikanal / OmniCHANNEL

Omnikanal innebär att alla säljkanaler är förenade i en och samma kanal. En sömlös helhet, där köp kan påbörjas på Internet och avslutas i den fysiska butiken eller tvärtom.

Unified Commerce

Unified Commerce är som omnichannel, men i realtid. Dvs Unified Commerce har endast en transparent sanning, där samtliga säljkanaler är realtidskopplade med varandra.

webbinfluerad fysisk handel 

Webbinfluerad fysisk handel

Källa: SCB, E-barometrn, Deloitte Digital,  

Webbinfluerad fysisk handel

Webbinfluerad fysisk handel innebär att köp i fysisk butik föranleds av aktiviteter på Internet. Aktiviteter såsom att skaffa kunskap, inspireras, jämföra produkter, hitta fysisk butik, boka eller lägga undan produkter. Konsumenten påbörjar sitt köp på Internet och avslutar i fysisk butik.

Omnikanalstrategi

En omnikanalstrategi handlar om att hantera alla säljkanaler som en helhet och utjämna skillnaderna mellan den fysiska och digitala butiken.

Omnikanalsystem

Ett omnikanalsystem förenar den fysiska och digitala butiken med kassaregister och webshop i ett och samma system.

HITTA OSS PÅ

Följ Sitoo på LinkedIn Följ Sitoo på Instagram