2018-12-11

Klarna Checkout i fysisk butik

Sitoo först med att lansera Klarna i fysisk butik 

Genom ett nytt samarbete med Klarna är Sitoo först med att lansera Klarna Checkout i fysisk butik. Det innebär att alla handlare med Sitoo Kassaregister kommer att kunna erbjuda sina kunder möjligheten att betala med Klarna Checkout i kassan. Lanseringen av samarbetet hade premiär när eleven.se öppnade upp sin nya butik i Sturegallerian förgående vecka.

 

”Nu växer vi i hög fart och ser att fler och fler butikskedjor väljer Sitoo. I detta sammanhang blir Klarna Checkout i Sitoo Kassaregister ett självklart steg i vår målsättning att digitalisera den fysiska handeln. Det är hög tid för handlarna att uppdatera tekniken i sina butiker och möta det nya sättet att handla”, säger Jens Levin, VD på Sitoo.

 

”Klarna vill ta bekvämligheten och valmöjligheterna som användarna är vana vid från att handla på nätet och flytta den köpupplevelsen in i den fysiska butiken. Vi ser fram emot att lansera Klarna Checkout i fysisk handel tillsammans med eleven och Sitoo”, säger Ted Hagen, ansvarig för Klarnas satsning på handel i fysisk butik.

 

 

Skönhetskedjan eleven.se, som är först med Klarna Checkout i fysisk butik, utvecklar nu det fysiska butikskonceptet för att ge sina kunder en fullständig digital upplevelse, oavsett om de handlar online eller i butik. Med hjälp av olika kreativa och moderna digitala shoppinglösningar kan eleven nu erbjuda samma utbud och upplevelse i den fysiska butiken som på nätet. Tidigt i processen blev Sitoo en partner i företagets utveckling då kassasystemet byttes ut till Sitoo Kassaregister. 

 

"Vi ser att vår kunskap och långa erfarenhet från näthandeln kan anpassas för fysisk handel. Personalen i de befintliga butikerna besitter en stor kompetens och vi kommer tillsammans bygga ett nytt omnikanalskoncept för modern skönhetsshopping i framtiden”, berättar Michael Gegerfeldt VD på eleven.

 

Källa: Breakit

Sitoo Kassaregister & Webshop
Kassasystem för kedjor
Kassasystem för retail
Sitoo Kassasystem för iOS

Omnikanal / OmniCHANNEL

Omnikanal innebär att alla säljkanaler är förenade i en och samma kanal. En sömlös helhet, där köp kan påbörjas på Internet och avslutas i den fysiska butiken eller tvärtom.

Unified Commerce

Unified Commerce är som omnichannel, men i realtid. Dvs Unified Commerce har endast en transparent sanning, där samtliga säljkanaler är realtidskopplade med varandra.

webbinfluerad fysisk handel 

Webbinfluerad fysisk handel

Källa: SCB, E-barometrn, Deloitte Digital,  

Webbinfluerad fysisk handel

Webbinfluerad fysisk handel innebär att köp i fysisk butik föranleds av aktiviteter på Internet. Aktiviteter såsom att skaffa kunskap, inspireras, jämföra produkter, hitta fysisk butik, boka eller lägga undan produkter. Konsumenten påbörjar sitt köp på Internet och avslutar i fysisk butik.

Omnikanalstrategi

En omnikanalstrategi handlar om att hantera alla säljkanaler som en helhet och utjämna skillnaderna mellan den fysiska och digitala butiken.

Omnikanalsystem

Ett omnikanalsystem förenar den fysiska och digitala butiken med kassaregister och webshop i ett och samma system.

HITTA OSS PÅ

Följ Sitoo på LinkedIn Följ Sitoo på Instagram