2018-12-11

Svensk Handel Medlemserbjudande

Sitoo blir del av Svensk Handels medlemserbjudande 

Svensk Handel lanserar i samarbete med Sitoo och Point ett nytt förmånligt medlemserbjudande som förenar den fysiska och digitala butiken, med kassaregister och webshop i ett och samma system. Samarbetet möjliggör för 12 000 medlemsföretag att driva butik på ett nytt sätt.

 

Idag handlar vi på ett helt nytt sätt. Vi söker mycket information, ställer höga krav, och framför allt är vi mobila. Vi handlar hemifrån, på bussen, i tunnelbanan eller i butiken. Dvs när och där det passar oss själva. Som butiksägare måste man anpassa sin försäljning till kundens nya sätt att handla. Det gör man genom att förena den fysiska och digitala butiken. Då kan kunden påbörja sitt köp på internet och avsluta det i butik, eller tvärtom. Samarbetet innebär att Svensk Handels 12 000 medlemsföretag nu kan möta kundernas nya sätt att handla genom ett förmånligt medlemserbjudande.

 

Vi är mycket glada över att Svensk Handel som en av Sveriges största branschorganisationer valt att samarbeta med oss. Nu kan vi tillsammans hjälpa handlarna att förena den fysiska och digitala butiken och på så vis göra handlarna ännu bättre, säger Jens Levin, VD Sitoo.

 

Vi vill hjälpa våra medlemsföretag att möta konsumenternas nya sätt att handla. Därför har vi valt att samarbeta med Sitoo och hoppas att det blir en medlemsförmån som kan öka försäljningen och spara tid och pengar för våra medlemsföretag, säger Lars G Ohlsson, Ansvarig medlemsförmåner på Svensk Handel.

 

Se filmen nedan och läs mer om samarbetet med Svensk Handel

 

Kassasystem och webbutik i samma system
Kassasystem för kedjor
Kassasystem för retail
Sitoo Kassasystem för iOS

Omnikanal / OmniCHANNEL

Omnikanal innebär att alla säljkanaler är förenade i en och samma kanal. En sömlös helhet, där köp kan påbörjas på Internet och avslutas i den fysiska butiken eller tvärtom.

Unified Commerce

Unified Commerce är som omnichannel, men i realtid. Dvs Unified Commerce har endast en transparent sanning, där samtliga säljkanaler är realtidskopplade med varandra.

webbinfluerad fysisk handel 

Webbinfluerad fysisk handel

Källa: SCB, E-barometrn, Deloitte Digital,  

Webbinfluerad fysisk handel

Webbinfluerad fysisk handel innebär att köp i fysisk butik föranleds av aktiviteter på Internet. Aktiviteter såsom att skaffa kunskap, inspireras, jämföra produkter, hitta fysisk butik, boka eller lägga undan produkter. Konsumenten påbörjar sitt köp på Internet och avslutar i fysisk butik.

Omnikanalstrategi

En omnikanalstrategi handlar om att hantera alla säljkanaler som en helhet och utjämna skillnaderna mellan den fysiska och digitala butiken.

Omnikanalsystem

Ett omnikanalsystem förenar den fysiska och digitala butiken med kassaregister och webshop i ett och samma system.

HITTA OSS PÅ

Följ Sitoo på LinkedIn Följ Sitoo på Instagram