2018-12-11

Retail Breakfast Club i Stockholm blev en succé

Vilken frukostträff det blev den 11 november 2014! 300 personer samlades på Filmstaden Sergel och lyssnade till föreläsningar och pratade om det nya sättet att driva butik. Svensk Handel berättade om digitaliseringen av detaljhandeln, Spotify Business om hur musik påverkar köpupplevelsen, Point om hur digitala och fysiska betalsätt växer samman och Sitoo om det nya sättet att driva framgångsrik handel. 

 

Efter denna succé har vi redan planerat att ha Retail Breakfast Club snart igen. Tanken är att ha nästa event under våren 2015. Tack alla ni som kom till Retail Breakfast Club. Se bilder nedan:

Kassasystem för kedjor
Kassasystem för retail
Sitoo Kassasystem för iOS

Omnikanal / OmniCHANNEL

Omnikanal innebär att alla säljkanaler är förenade i en och samma kanal. En sömlös helhet, där köp kan påbörjas på Internet och avslutas i den fysiska butiken eller tvärtom.

Unified Commerce

Unified Commerce är som omnichannel, men i realtid. Dvs Unified Commerce har endast en transparent sanning, där samtliga säljkanaler är realtidskopplade med varandra.

webbinfluerad fysisk handel 

Webbinfluerad fysisk handel

Källa: SCB, E-barometrn, Deloitte Digital,  

Webbinfluerad fysisk handel

Webbinfluerad fysisk handel innebär att köp i fysisk butik föranleds av aktiviteter på Internet. Aktiviteter såsom att skaffa kunskap, inspireras, jämföra produkter, hitta fysisk butik, boka eller lägga undan produkter. Konsumenten påbörjar sitt köp på Internet och avslutar i fysisk butik.

Omnikanalstrategi

En omnikanalstrategi handlar om att hantera alla säljkanaler som en helhet och utjämna skillnaderna mellan den fysiska och digitala butiken.

Omnikanalsystem

Ett omnikanalsystem förenar den fysiska och digitala butiken med kassaregister och webshop i ett och samma system.

HITTA OSS PÅ

Följ Sitoo på LinkedIn Följ Sitoo på Instagram