2018-12-11

Retail Breakfast Club blev för femte gången ännu en succé 

Ännu en gång blev Retail Breakfast Club en succé i Stockholm! Den 18 november 2016 samlades 250 handlare och branschexperter på Filmstaden Sergel. Jämsides med Jens Levin, VD på Sitoo, fick åhörarna lyssna till ett föredrag från Apple, samt ta del av kunskap från Adlibris och Caperio.

 

Apple in Retail

Representant från Apple gjorde ett framträdande på Filmstaden Sergel för att berätta om Apple's retailsatsning. Apple berättade om hur företaget verkar för att transformera arbetassättet inom handeln, samt hur Apples produkter och iOS kommer användas i allt från kundbemötande till logistik.

 

Butikernas digitala revansch

Jens Levin, VD på Sitoo, talade om vikten att se över tekniken i den fysiska butiken för att möta konsumenternas nya sätt att handla. Visionen om en kassa för varje säljare i butik är inte långt borta. Levin visade på att konsumenterna idag inte gör någon skillnad på den digitala och fysiska världen, och att butiker och kedjor som förenar det lokala med det digitala är konsumenternas nya favoriter.

 

Frontdoor eller Sidedoor?

Johan Kleberg, VD på nordens storsta bokhandel online Adlibris, berättade om bolagets satsning på omnihandel. Bland annat berörde Kleberg hur Adlibris ska möta kunden där de önskar; både online och i fysisk butik genom Adlibris Marknad, som skapar en mötesplats som ska stärka den digitala affären.

 

Positiv och enkel förändring
Stefan Henriksson, Head of Retail Caperio, berättade om hur enkelt det kan vara att ta klivet in i den digitala förändringen, för att möta kundens nya beteende och förväntan. 


Nästa Retail Breakfast Club 

Stort tack till alla som gjorde denna upplaga av Retail Breakfast Club till en ännu en succé! Vi planerar att genomföra nästa Retail Breakfast Club under våren 2017. Om du är intresserad och vill säkerställa att du får en plats rekommenderar vi dig att göra en föranmäla redan idag: Mejla Sitoo och gör en föranmälan. Välj ämne "Föranmälan Retail Breakfast Club våren 2017".

Det nya sättet att driva butik
Kassasystem för kedjor
Kassasystem för retail
Sitoo Kassasystem för iOS

Omnikanal / OmniCHANNEL

Omnikanal innebär att alla säljkanaler är förenade i en och samma kanal. En sömlös helhet, där köp kan påbörjas på Internet och avslutas i den fysiska butiken eller tvärtom.

Unified Commerce

Unified Commerce är som omnichannel, men i realtid. Dvs Unified Commerce har endast en transparent sanning, där samtliga säljkanaler är realtidskopplade med varandra.

webbinfluerad fysisk handel 

Webbinfluerad fysisk handel

Källa: SCB, E-barometrn, Deloitte Digital,  

Webbinfluerad fysisk handel

Webbinfluerad fysisk handel innebär att köp i fysisk butik föranleds av aktiviteter på Internet. Aktiviteter såsom att skaffa kunskap, inspireras, jämföra produkter, hitta fysisk butik, boka eller lägga undan produkter. Konsumenten påbörjar sitt köp på Internet och avslutar i fysisk butik.

Omnikanalstrategi

En omnikanalstrategi handlar om att hantera alla säljkanaler som en helhet och utjämna skillnaderna mellan den fysiska och digitala butiken.

Omnikanalsystem

Ett omnikanalsystem förenar den fysiska och digitala butiken med kassaregister och webshop i ett och samma system.

HITTA OSS PÅ

Följ Sitoo på LinkedIn Följ Sitoo på Instagram