E-handel och fysisk handel växer samman och vårt sätt att handla har förändrats. Nu gäller det att anpassa sig till det nya internetbaserade köpbeteendet. Låt dig inspireras och vägledas utav några av marknadens ledande aktörer. Vi bjuder på frukost och lär dig mer om det nya sättet att driva butik.
Agendan för Retail Breakfast Club i Stockholm 20 mars år 2015 var:
Framtidens detaljhandel
Om hur den snabba digitala utvecklingen påverkar konsumentbeteendet och hur du som handlare kan tänka och agera. Anna Wikland, Industry Head, Retail, Technology and Telecom, Google
Musikens kraft för köpupplevelsen
Om musikens kraft för kundupplevelsen i såväl butik som i digitala kanaler och hur musiken kan hjälpa dig att sälja. Joel Brosjö, Vice President, Soundtrack Your Brand / Spotify Business
Enkelhet är nyckeln till ökad försäljning
Om hur viktigt enkelhet är för konvertering - och för hela kundupplevelsen. Vad skrämmer bort kunder? Vad adderar värde? Niklas Angergård, Vice President Brand and Marketing, Klarna
Det nya sättet att driva framgångsrik handel
Hur du gör för att möta det nya sättet att handla genom att förena den fysiska och digitala butiken på kundernas villkor. Jens Levin, CEO and co-founder, Sitoo
Läs mer om Retail Breakfast Club och anmäl dig till nästa event här. Fri entré. Begränsat antal platser.
Omnikanal / OmniCHANNEL
Omnikanal innebär att alla säljkanaler är förenade i en och samma kanal. En sömlös helhet, där köp kan påbörjas på Internet och avslutas i den fysiska butiken eller tvärtom. |
Unified Commerce
Unified Commerce är som omnichannel, men i realtid. Dvs Unified Commerce har endast en transparent sanning, där samtliga säljkanaler är realtidskopplade med varandra. |
webbinfluerad fysisk handel
Källa: SCB, E-barometrn, Deloitte Digital,
Webbinfluerad fysisk handel
Webbinfluerad fysisk handel innebär att köp i fysisk butik föranleds av aktiviteter på Internet. Aktiviteter såsom att skaffa kunskap, inspireras, jämföra produkter, hitta fysisk butik, boka eller lägga undan produkter. Konsumenten påbörjar sitt köp på Internet och avslutar i fysisk butik. |
Omnikanalstrategi
En omnikanalstrategi handlar om att hantera alla säljkanaler som en helhet och utjämna skillnaderna mellan den fysiska och digitala butiken. |
Omnikanalsystem
Ett omnikanalsystem förenar den fysiska och digitala butiken med kassaregister och webshop i ett och samma system. |
Har du frågor angående Sitoo Magazine är du välkommen att kontakta oss genom kontaktformuläret eller per telefon 08-5000 93 00. Adress: Sitoo AB, Oxtorgsgränd 2, 111 57 Stockholm.
Om Sitoo Webshop | Hjälp & användarguider Sitoo Webshop Om Sitoo Kassaregister | Hjälp & användarguider Sitoo Kassaregister
© 2013-2018 Sitoo AB. Alla rättigheter är skyddade enligt lagen om upphovsrätt. Prenumerera | Om Sitoo Magazine