2018-12-11

Google, Revide & Sitoo möttes på Retail Breakfast Club 2017

Årets Retail Breakfast Club gick av stapeln den 27 oktober och blev återigen en succé! 250 handlare och branschexperter inom retail, tech och finance möttes på Filmstaden Sergel för att lyssna till Jonas Åkerlind, Marknadschef på Revide, Jens Levin, VD på Sitoo samt Jessica Wennerstein och Filippa Jonsson från Google. 

 

Vad är realtidsretail?

Jens Levin, VD på Sitoo, visade med ny statestik på hur vi idag lever i symbios med våra mobiltelefoner och hur det påverkar konsumenternas förväntningar på retail. Vi lever i en digital värld där både fysiska och digitala säljkanaler är anslutna i realtid.

 

Lojalitetssystem en vinstmaskin

Jonas Åkerlind, Marknadschef på Revide, tog med publiken på kundresorna som nått sin framgång tack vare samarbetet mellan människa och maskin. Han ställer frågan om detaljhandeln kan ta genvägar till lojala kunder, och menar att det är fullt möjligt när man låter människor guida maskinerna.

 

Takta med digitaliseringen

Jessica Wennerstein och Filippa Jonsson, som båda är Industry Managers på Google, förespråkade hur man praktiskt håller jämn takt med den digitala utvecklingen med en konkret modell för konsumentcentrerad marknadsföring och vikten av AI inom digital transformation.

Retail Breakfast Club 2018

Stort tack till alla som gjorde Retail Breakfast Club 2017 till den succé som det blev! Vi planerar att genomföra nästa Retail Breakfast Club under våren 2018. Om du är intresserad och vill säkerställa att du får en plats rekommenderar vi dig att göra en föranmäla redan idag: Mejla Sitoo och gör en föranmälan. Välj ämne "Föranmälan Retail Breakfast Club våren 2018".

Kassasystem anpassat för retail
Kassasystem för kedjor
Kassasystem för retail
Sitoo Kassasystem för iOS

Omnikanal / OmniCHANNEL

Omnikanal innebär att alla säljkanaler är förenade i en och samma kanal. En sömlös helhet, där köp kan påbörjas på Internet och avslutas i den fysiska butiken eller tvärtom.

Unified Commerce

Unified Commerce är som omnichannel, men i realtid. Dvs Unified Commerce har endast en transparent sanning, där samtliga säljkanaler är realtidskopplade med varandra.

webbinfluerad fysisk handel 

Webbinfluerad fysisk handel

Källa: SCB, E-barometrn, Deloitte Digital,  

Webbinfluerad fysisk handel

Webbinfluerad fysisk handel innebär att köp i fysisk butik föranleds av aktiviteter på Internet. Aktiviteter såsom att skaffa kunskap, inspireras, jämföra produkter, hitta fysisk butik, boka eller lägga undan produkter. Konsumenten påbörjar sitt köp på Internet och avslutar i fysisk butik.

Omnikanalstrategi

En omnikanalstrategi handlar om att hantera alla säljkanaler som en helhet och utjämna skillnaderna mellan den fysiska och digitala butiken.

Omnikanalsystem

Ett omnikanalsystem förenar den fysiska och digitala butiken med kassaregister och webshop i ett och samma system.

HITTA OSS PÅ

Följ Sitoo på LinkedIn Följ Sitoo på Instagram