2018-12-17

Fullsatt på Retail Breakfast Club - Adyen, Sitoo & Slash.ten

Årets Retail Breakfast Club gick av stapeln den 9 november och blev återigen en succé! 400 branschexperter inom retail, tech och finance möttes i en fullsatt salong på Filmstaden Sergel för att lyssna till Jens Levin, VD på Sitoo, Anton Granlund, VD på Slash.ten, Jussi Lindberg, SVP Business Development Northern Europe på Adyen.

 

I robotens tid behövs människan

Teknik i all ära, men det fysiska mötet i butik hänger på de människor som dagligen arbetar och figurerar på butiksgolvet. Anton Granlund, VD på Slash.ten, brinner för det mänskliga mötet och visade med konkreta tips hur man göra sina butiksanställda till stjärnor för att nå sin fulla potential.

 

Ny teknik har förändrat konsumenternas förväntningar

Jussi Lindberg, SVP Global Business Development på Adyen, visade genom en rykande färsk retialbarometer att dagens konsumenter ställer höga krav på sin köpupplevelse. De handlare som kan möta eller till och med överträffa förväntningarna är enligt Lindberg de riktiga vinnarna. 

 

Digitalisera fysiska butiker på konsumenternas villkor

Huvudfokus på årets Retail Breakfast Club var de fantastiska möjligheter som digitaliseringen skapar för alla retailers med fysiska butiker.

- I stället för att stå bakom en 'gammelkassa' kan de som jobbar i butiker agera 'personal shoppers' – de servar kunderna, hjälper dem att köpa varor direkt från lagret och erbjuder hemleverans. När man frigör personal från att ta betalt genereras fler köp, berättade Jens Levin, VD på Sitoo. 

 

Retail Brekafast Club i NYC

Nu laddar vi om inför den första upplagan av Retail Breakfast Club på andra sidan Atlanten. I januari välkomnar vi er till RBC NYC!

Kassasystem för retail
Kassasystem för kedjor
Kassasystem för retail
Sitoo Kassasystem för iOS

Omnikanal / OmniCHANNEL

Omnikanal innebär att alla säljkanaler är förenade i en och samma kanal. En sömlös helhet, där köp kan påbörjas på Internet och avslutas i den fysiska butiken eller tvärtom.

Unified Commerce

Unified Commerce är som omnichannel, men i realtid. Dvs Unified Commerce har endast en transparent sanning, där samtliga säljkanaler är realtidskopplade med varandra.

webbinfluerad fysisk handel 

Webbinfluerad fysisk handel

Källa: SCB, E-barometrn, Deloitte Digital,  

Webbinfluerad fysisk handel

Webbinfluerad fysisk handel innebär att köp i fysisk butik föranleds av aktiviteter på Internet. Aktiviteter såsom att skaffa kunskap, inspireras, jämföra produkter, hitta fysisk butik, boka eller lägga undan produkter. Konsumenten påbörjar sitt köp på Internet och avslutar i fysisk butik.

Omnikanalstrategi

En omnikanalstrategi handlar om att hantera alla säljkanaler som en helhet och utjämna skillnaderna mellan den fysiska och digitala butiken.

Omnikanalsystem

Ett omnikanalsystem förenar den fysiska och digitala butiken med kassaregister och webshop i ett och samma system.

HITTA OSS PÅ

Följ Sitoo på LinkedIn Följ Sitoo på Instagram