2018-12-11

Retail Breakfast Club den 2 oktober

Frukostmöte 2 oktober 2015 med Sitoo, Facebook & Urb-it  

Den 2 oktober 2015 är det dags för höstens upplaga av Retail Breakfast Club. Låt dig inspireras och vägledas utav några av marknadens ledande aktörer. Sitoo, Facebook och Urb-it bjuder på frukost och lär dig mer om det nya sättet att driva butik. Välkommen till Filmstaden Sergel i Stockholm. Fri entré - Boka idag!

 

Agendan för Retail Breakfast Club 2 oktober 2015:

 

Den fysiska butikens revansch 

Först såg e-handeln ut att hota vanliga butiker. Nu är det tvärt om. Fysiska butiker som förenar det lokala med det digitala är konsumenternas nya favoriter. Med Jens Levin, VD Sitoo

 

Investera där kunderna är

Vilka beteenden har förändrats och vad har drivit på det? Hur ska man agera i en mobil värld och nå konsumenter med rätt budskap, vid rätt tillfälle? Med Sam Rihani, Sverigechef Facebook

 

Nu-handel ger butiken övertag

Den stora trenden är nu! Konsumenterna vill inte vänta på varor utan vill ha dem direkt. Fysiska butiker som tänker e-handel lokalt vinner digitalt. Med Mats Forsberg, VD Urb-it 

 

Läs mer om Retail Breakfast Club och anmäl dig till nästa event här. Fri entré. Begränsat antal platser.

Det nya sättet att driva butik
Kassasystem för kedjor
Kassasystem för retail
Sitoo Kassasystem för iOS

Omnikanal / OmniCHANNEL

Omnikanal innebär att alla säljkanaler är förenade i en och samma kanal. En sömlös helhet, där köp kan påbörjas på Internet och avslutas i den fysiska butiken eller tvärtom.

Unified Commerce

Unified Commerce är som omnichannel, men i realtid. Dvs Unified Commerce har endast en transparent sanning, där samtliga säljkanaler är realtidskopplade med varandra.

webbinfluerad fysisk handel 

Webbinfluerad fysisk handel

Källa: SCB, E-barometrn, Deloitte Digital,  

Webbinfluerad fysisk handel

Webbinfluerad fysisk handel innebär att köp i fysisk butik föranleds av aktiviteter på Internet. Aktiviteter såsom att skaffa kunskap, inspireras, jämföra produkter, hitta fysisk butik, boka eller lägga undan produkter. Konsumenten påbörjar sitt köp på Internet och avslutar i fysisk butik.

Omnikanalstrategi

En omnikanalstrategi handlar om att hantera alla säljkanaler som en helhet och utjämna skillnaderna mellan den fysiska och digitala butiken.

Omnikanalsystem

Ett omnikanalsystem förenar den fysiska och digitala butiken med kassaregister och webshop i ett och samma system.

HITTA OSS PÅ

Följ Sitoo på LinkedIn Följ Sitoo på Instagram