2018-12-17

Fem åtgärder som kan öka din e-handel med 300%

Det finns fem åtgärder som de flesta företag kan förbättra i sin webshop. Tillsammans har dessa åtgärder en potential att öka försäljningen med 300% eller mer.

 

1. Addera videoinnehåll

Våra hjärnor bearbetar visuell information 60.000 gånger snabbare än text, så dynamiskt videoinnehåll engarerar dina besökare. Video på din målsida kan öka konverteringsgraden med 86%, och 44% av kunderna köper mer produkter på webbutiker som tillhandahåller informativa filmer - och dessa siffror bara ökar. Dessutom tenderar kunder att stanna längre på hemsidor med videoinnehåll och ännu bättre - de är mer benägna att återvända. Potential: Upp till 86% i försäljningsökning.

 

2. Utöka med fler språk

Den onlinebaserade globala ekonomiska potentialen uppgår till 315 biljoner svenska kronor. Genom att göra din webshop tillgänglig på flera språk och för fler marknader kommer du sannolikt nå större del av kakan. Potential: Upp till 200% i försäljningsökning.

 

3. Förhindra driftstopp

57% av besökarna överger en hemsida om det tar mer än tre sekunder att ladda och 24% av de som e-handlar anger att driftstopp är anledningen till att de övergav sin varukorg. Genom undvika laddningstider och driftstopp behåller du fler kunder och ökar din försäljning. Se till att du använder en modern e-handelsplattform som erbjuder snabba laddtider som standard. Potential: Upp till 24% i försäljningsökning.

 

4. Responsiv design

Majoriteten av alla konsumenter surfar på nätet med mobil, dator och surfplatta. Genom att implementera responsiv design ger du en konsekvent besöksupplevelse oavsett kanal. År 2014 förväntas 29% av alla e-handelstransaktioner ske på mobilen eller surfplattan. Responsiv design ger dig möjlighet att ta del av denna försäljning. Potential: Upp till 29% i försäljningsökning.

 

5. Visa kundomdömen

Det är viktigt att ha bra innehåll för dina besökare genom hela köpprocessen. En del av detta är kundomdömmen. Varför? Enligt Forrester Research litar 70% av alla konsumenter på rekommendationer från vänner och 10% på rekommendationer från annonser. Se till att ta med kundomdömen på din hemsida. Potential: Upp till 18% i försäljningsökning.

 

Källa: Mashable

Starta e-handel med Sitoo Webshop
Kassasystem för kedjor
Kassasystem för retail
Sitoo Kassasystem för iOS

Omnikanal / OmniCHANNEL

Omnikanal innebär att alla säljkanaler är förenade i en och samma kanal. En sömlös helhet, där köp kan påbörjas på Internet och avslutas i den fysiska butiken eller tvärtom.

Unified Commerce

Unified Commerce är som omnichannel, men i realtid. Dvs Unified Commerce har endast en transparent sanning, där samtliga säljkanaler är realtidskopplade med varandra.

webbinfluerad fysisk handel 

Webbinfluerad fysisk handel

Källa: SCB, E-barometrn, Deloitte Digital,  

Webbinfluerad fysisk handel

Webbinfluerad fysisk handel innebär att köp i fysisk butik föranleds av aktiviteter på Internet. Aktiviteter såsom att skaffa kunskap, inspireras, jämföra produkter, hitta fysisk butik, boka eller lägga undan produkter. Konsumenten påbörjar sitt köp på Internet och avslutar i fysisk butik.

Omnikanalstrategi

En omnikanalstrategi handlar om att hantera alla säljkanaler som en helhet och utjämna skillnaderna mellan den fysiska och digitala butiken.

Omnikanalsystem

Ett omnikanalsystem förenar den fysiska och digitala butiken med kassaregister och webshop i ett och samma system.

HITTA OSS PÅ

Följ Sitoo på LinkedIn Följ Sitoo på Instagram