2018-12-13

Enklare transporthantering med Memnon Networks

Sitoo har ingått samarbete med TA-systemleverantören Memnon Networks genom en integration mellan företagens system. Det innebär att du som handlare nu kan hantera dina transporter på ett enkelt och effektivt sätt.

 

Den nya kopplingen innebär att ordrar per automatik lyfts från kasssystemet i Sitoo till Memnon Apport. Därifrån kan du som handlare enkelt färdigställa och boka din transport till vald transportör. Sitoo erbjuder webshop och kassaregister i ett och samma system och kommer att erbjuda integrationen till Memnon Networks för både e-handel och fysisk handel.

 

Vi strävar hela tiden efter att förenkla vardagen hos våra handlare och vårt samarbete med Memnon Networks ligger i linje med vår vision ”Simplifying Commerce”. Vi är stolta över att nu kunna erbjuda våra handlare en smidig och enkel transporthantering med ett av marknadens främsta TA-system, säger Jens Levin, VD på Sitoo.

 

Sitoo är en väldigt innovativ spelare inom e-handelsplattformar och vi är oerhört glada att börja samarbeta med dem. Sitoo erbjuder sina användare snygga webshopar med fokus på hög konvertering och det ska bli kul att se hur vår gemensamma koppling kan öka nyttan än mer för den enskilda handlaren, säger Tobias Olbers, CMO på Memnon Networks och ansvarig för partnerskapet hos Memnon Networks.

 

Läs mer om vår koppling till Memnon Networks

Starta webbutik med Sitoo
Kassasystem för kedjor
Kassasystem för retail
Sitoo Kassasystem för iOS

Omnikanal / OmniCHANNEL

Omnikanal innebär att alla säljkanaler är förenade i en och samma kanal. En sömlös helhet, där köp kan påbörjas på Internet och avslutas i den fysiska butiken eller tvärtom.

Unified Commerce

Unified Commerce är som omnichannel, men i realtid. Dvs Unified Commerce har endast en transparent sanning, där samtliga säljkanaler är realtidskopplade med varandra.

webbinfluerad fysisk handel 

Webbinfluerad fysisk handel

Källa: SCB, E-barometrn, Deloitte Digital,  

Webbinfluerad fysisk handel

Webbinfluerad fysisk handel innebär att köp i fysisk butik föranleds av aktiviteter på Internet. Aktiviteter såsom att skaffa kunskap, inspireras, jämföra produkter, hitta fysisk butik, boka eller lägga undan produkter. Konsumenten påbörjar sitt köp på Internet och avslutar i fysisk butik.

Omnikanalstrategi

En omnikanalstrategi handlar om att hantera alla säljkanaler som en helhet och utjämna skillnaderna mellan den fysiska och digitala butiken.

Omnikanalsystem

Ett omnikanalsystem förenar den fysiska och digitala butiken med kassaregister och webshop i ett och samma system.

HITTA OSS PÅ

Följ Sitoo på LinkedIn Följ Sitoo på Instagram