2018-12-11

E-handel ger större ordervärden för B2B-företag

När business-to-business-kunder lagt en order via e-handel, sade 44% av företagen att deras genomsnittliga ordervärde ökade jämfört med en order via mer traditionella kanaler, såsom personlig försäljning eller via telefon och fax, säger Forrester Research Inc. i en ny studie.


Forresters undersökning är baserad på en online-enkät med 45 e-handelsproffs från USA, Europa och Asien. Undersökningen visade också på att 52% av de tillfrågade sade att kostnaderna för att tillhandahålla kundsupport minskade för de kunder som lagt sina beställningar via e-handel jämfört med supportkostnader för andra kunder.

 

Läs mer på Internetretailer.com

Öppna en webshop redan idag
Kassasystem för kedjor
Kassasystem för retail
Sitoo Kassasystem för iOS

Omnikanal / OmniCHANNEL

Omnikanal innebär att alla säljkanaler är förenade i en och samma kanal. En sömlös helhet, där köp kan påbörjas på Internet och avslutas i den fysiska butiken eller tvärtom.

Unified Commerce

Unified Commerce är som omnichannel, men i realtid. Dvs Unified Commerce har endast en transparent sanning, där samtliga säljkanaler är realtidskopplade med varandra.

webbinfluerad fysisk handel 

Webbinfluerad fysisk handel

Källa: SCB, E-barometrn, Deloitte Digital,  

Webbinfluerad fysisk handel

Webbinfluerad fysisk handel innebär att köp i fysisk butik föranleds av aktiviteter på Internet. Aktiviteter såsom att skaffa kunskap, inspireras, jämföra produkter, hitta fysisk butik, boka eller lägga undan produkter. Konsumenten påbörjar sitt köp på Internet och avslutar i fysisk butik.

Omnikanalstrategi

En omnikanalstrategi handlar om att hantera alla säljkanaler som en helhet och utjämna skillnaderna mellan den fysiska och digitala butiken.

Omnikanalsystem

Ett omnikanalsystem förenar den fysiska och digitala butiken med kassaregister och webshop i ett och samma system.

HITTA OSS PÅ

Följ Sitoo på LinkedIn Följ Sitoo på Instagram