2018-12-13

Fyra kunder still Sitoo stod som finalister i Habit Modegalan

Årets Modebutik, Leverantör och Designer under samma tak

För elfte året i rad arrangerades i november Habit Modegalan, som syftar till att hylla och uppmärksamma de företag, individer och innovatörer som under det gångna året påvisat prestationer utöver det vanliga för den svenska modescenen. I år var fyra varumärken, som digitaliserats med Sitoo, finalister varav två stod som vinnare i sina kategorier. 

 

Under galan koras vinnare i 13 olika kategorier, bland annat Årets Modebutik, Årets Leverantör och Årets Designer. Utmärkelserna inom varje kategori föregås av nomineringar som granskas av en utvald jury bestående av branschexperter inom mode och retail, som tar fram tre finalister i vardera kategori.

 

Årets Modebutik

Vid årets Modegala var Aplace och Adisgladis två av tre finalister i kategorin Årets Modebutik, båda goda vänner och kunder till Sitoo. Slutligen var det Adisgladis som kammade hem förstaplatsen med motiveringen “Med passion, kunskap och ett gränslöst affärssinne har Årets Modebutik byggt ett snyggt förpackat koncept för målmedvetna konsumenter. Här går produkt alltid före varumärke. Trots minimala resurser har vinnaren lyckats skapa en unik och visionär shoppingdestination där idealism och kommersialism går hand i hand”.

 

Årets Leverantör

I kategorin Årets Leverantör tog en tredje Sitoo-kund, Our Legacy, hem vinsten med nomineringen “Ett komplett och omedelbart igenkännligt varumärke som vågar vara både experimentellt och tillgängligt för modeintresserade män i Sverige och utomlands. Årets Leverantör visar att originalitet och kreativ oräddhet kan gå hand i hand med ett starkt resultat”. Our Legacy var även nominerade till Årets Designer tillsammans med ATP Atelier och Ida Sjöstedt, där slutligen Ida Sjöstedt stod som segrare.

 

Årets Inredningskoncept

Finalisterna i kategorin Årets Inredningskoncept var i år Stadium Pulse, Kavat och Eytys som implementerat Sitoo Kassasystem i sina butiker. Nomineringen som gjorde Sitoo-kunden Eytys till finalist löd “En hyllning till den fysiska butiken där kärleken till form, arkitektur och design sätter produkten i strålkastarljuset. Ett koncept som visar vägen för en annars traditionell bransch”. Slutligen var det Kavat som blev utsedda till Årets Inredningskoncept. 

 

Källa: Habit Modegalan

Molnbaserat kassasystem för detaljhandel
Kassasystem för kedjor
Kassasystem för retail
Sitoo Kassasystem för iOS

Omnikanal / OmniCHANNEL

Omnikanal innebär att alla säljkanaler är förenade i en och samma kanal. En sömlös helhet, där köp kan påbörjas på Internet och avslutas i den fysiska butiken eller tvärtom.

Unified Commerce

Unified Commerce är som omnichannel, men i realtid. Dvs Unified Commerce har endast en transparent sanning, där samtliga säljkanaler är realtidskopplade med varandra.

webbinfluerad fysisk handel 

Webbinfluerad fysisk handel

Källa: SCB, E-barometrn, Deloitte Digital,  

Webbinfluerad fysisk handel

Webbinfluerad fysisk handel innebär att köp i fysisk butik föranleds av aktiviteter på Internet. Aktiviteter såsom att skaffa kunskap, inspireras, jämföra produkter, hitta fysisk butik, boka eller lägga undan produkter. Konsumenten påbörjar sitt köp på Internet och avslutar i fysisk butik.

Omnikanalstrategi

En omnikanalstrategi handlar om att hantera alla säljkanaler som en helhet och utjämna skillnaderna mellan den fysiska och digitala butiken.

Omnikanalsystem

Ett omnikanalsystem förenar den fysiska och digitala butiken med kassaregister och webshop i ett och samma system.

HITTA OSS PÅ

Följ Sitoo på LinkedIn Följ Sitoo på Instagram