2018-12-11

Retail Breakfast Club 18 november 2016

Apple och Adlibris till Retail Breakfast Club 18/11 2016

För femte säsongen i rad anordnas Retail Breakfast Club i Stockholm - ett event för fysiska butiker som belyser digitaliseringen av fysisk handel. Den 18 november 2016 delar Sitoo scenen med Apple, nordens största bokhandel Adlibris samt IT-företaget Caperio. Boka din plats redan idag!

 

Låt dig inspireras och vägledas

E-handel och fysisk handel växer samman och vårt sätt att handla har förändrats. Nu gäller det att anpassa sig till det nya internetbaserade köpbeteendet. Låt dig inspireras och vägledas utav några av marknadens ledande aktörer inom digital fysisk handel. Vi bjuder på frukost och lär dig mer om det nya sättet att driva butik.

 

Apple in retail

Apple berättar om sin retailsatsning inom handeln. Hur kommer Apples produkter inom iOS användas i allt från kundbemötande till logistik? Föreläsare: Representant från Enterprise Retail Apple. 

 

Butikernas digitala revansch

Idag gör konsumenterna ingen skillnad på den digitala och fysiska världen. Butiker och kedjor som förenar det lokala med det digitala är konsumenternas nya favoriter. Föreläsare: Jens Levin, VD Sitoo.

 

Frontdoor eller Sidedoor?

Så möter vi kunden där de önskar. Adlibris VD Johan Kleberg berättar om hur de genom sin nya fysiska butik, Adlibris Marknad, skapar en mötesplats som stärker den digitala affären. Föreläsare: Johan Kleberg, VD Adlibris.

 

Positiv och enkel förändring

IT-företaget Caperio berättar hur enkelt det kan vara att ta klivet in i den digitala förändringen, för att möta kundens nya beteende och förväntan. Föreläsare: Stefan Henriksson, Head of Retail Caperio.

 

När? 18 september 2016
Var? Filmstaden Sergel, Stockholm
Kostnad? Fri entré och bergänsat antal platser 

 

Läs mer om Retail Breakfast Club och anmäl dig till nästa event här!  

Anmäl dig till Retail Breakfast Club 18 november i Stockholm
Kassasystem för kedjor
Kassasystem för retail
Sitoo Kassasystem för iOS

Omnikanal / OmniCHANNEL

Omnikanal innebär att alla säljkanaler är förenade i en och samma kanal. En sömlös helhet, där köp kan påbörjas på Internet och avslutas i den fysiska butiken eller tvärtom.

Unified Commerce

Unified Commerce är som omnichannel, men i realtid. Dvs Unified Commerce har endast en transparent sanning, där samtliga säljkanaler är realtidskopplade med varandra.

webbinfluerad fysisk handel 

Webbinfluerad fysisk handel

Källa: SCB, E-barometrn, Deloitte Digital,  

Webbinfluerad fysisk handel

Webbinfluerad fysisk handel innebär att köp i fysisk butik föranleds av aktiviteter på Internet. Aktiviteter såsom att skaffa kunskap, inspireras, jämföra produkter, hitta fysisk butik, boka eller lägga undan produkter. Konsumenten påbörjar sitt köp på Internet och avslutar i fysisk butik.

Omnikanalstrategi

En omnikanalstrategi handlar om att hantera alla säljkanaler som en helhet och utjämna skillnaderna mellan den fysiska och digitala butiken.

Omnikanalsystem

Ett omnikanalsystem förenar den fysiska och digitala butiken med kassaregister och webshop i ett och samma system.

HITTA OSS PÅ

Följ Sitoo på LinkedIn Följ Sitoo på Instagram