Andra som valt Sitoo

Sitoo kassasystem optimalt för butikskedjor

Butikskedjan Lush har valt Sitoo för butikerna i Sverige 

Lush är en global butikskedja med cirka 900 butiker i 50 länder. I Sverige har Lush valt Sitoo kassassystem för sina butiker. Med hjälp av Sitoo har Lush digitaliserat sina butiker, vilket har gett en lång rad av positiva effekter.

 

Det administrativa arbetet har minskat kraftigt i butikerna och värdefull säljtid har därmed frigjorts. Dessutom har kundernas köpupplevelse i butik klivit upp på en helt ny nivå. I butikerna och centralt har Lush fått bättre kontroll på sina lager och uppföljningen har blivit bättre. Därtill har det blivit betydligt lättare att koordinera butikerna och lära upp ny personal.

Adlibris har valt Sitoo Kassasystem

Adlibris

”Adlibris Marknad behövde en retailkassa som möter konsumenternas nya köpbeteende. Sitoo har inte bara en bra lösning för detta idag utan vill precis som vi fortsätta utveckla och förbättra kassatjänsten för att möta behoven även för framtidens kunder, därför är de en perfekt samarbetspartner för oss" säger Johan Kleberg VD Adlibrisgruppen.

Sitoo kassaregister och webshop i ett och samma system

 

Tambur

Inredningsbutiken Tambur förenar den fysiska och digitala butiken med Sitoo kassaregister och Sitoo webshop

Från e-handel till omnihandel med Sitoo kassasystem

Den framgångsrika e-handlaren eleven.se har expanderat med flera fysiska butiker i Stockholm, Uppsala och Örebro. I deras resa från e-handel till omnihandel har eleven valt Sitoo kassasystem, som med hjälp av Sitoo REST API integrerats med deras e-handelsplattform. Genom ett nytt samarbete med Klarna är Sitoo först med att lansera Klarna Checkout i fysisk butik. Lanseringen ägde rum hos eleven.

e-handeln eleven använder Sitoo i butikskedjan

Omnikanal med Sitoo, webshop och kassa i samma system

Plain Vanilla

Plain Vanilla förenar den fysiska och digitala butiken med Sitoo kassaregister och Sitoo webshop

Aspelins i Borlänge
Finalist Årets Modebutik 2016

Tack vare den framgång som Aspelins har nått genom digitaliseringen av sin lokala butik i Borlänge har butiken av Habit Modegalan blivit nominerad till Årets Modebutik 2016. Fredric Aspelin är tredje generationen handlare som driver herrbutiken Aspelins i samma lokaler sedan starten 1965.

 

"Jag ville driva kunder till min fysiska butik. När de sitter hemma och surfar på kvällarna efter ett par schysta skor vill jag att de ska komma till mig och prova, klämma och till slut genomföra köpet i min butik. Helt plötsligt kom fyra, fem personer oberoende av varandra in i butiken under samma månad för att de hade sett på nätet att vi säljer smokings i butiken" - Fredric Aspelin

 

Läs artikeln om Modebutiken Aspelins och nomineringen till Årets Modebutik 2016.

Omnikanal med webshop och kassa i samma system

Flo

 

Tambur

Haberdash

Butikskedjan Tempur

Omnikanal med Sitoo, kassa och webshop i samma system

Idyllien

Idyllien med butiker både i Stockholm och Visby. Läs om hur Idyllien samspelar lokalt med digitalt

Artilleriet i Göteborg

Butikskedjan Tshirt Store